tisdag 27 april 2010

Tisdag



Åter i Göteborg och redo att gå in i en djupare fas i gestaltningsprocessen, nämligen att redigera de bilder som är tänkta att hamna i den tänkta boken. Hittills har jag målat, klippt, skrivit, scannat och fejat loss med en massa olika tekniker. En hel del av detta har åkt in i datorn och bildat boksidor.
Precis som jag visste innan, är det här arbetet ganska tärande mentalt, så just nu kör jag på nån slags varannandags-variant. Jag jobbar hyfsat intensivt varvat med att nästa dag i princip bara titta igenom det jag gjort och vad som återstår. Mer än så blir för påfrestande, åtminstone i nuläget.

Jag har ännu inte hört något från tryckerierna, men har hittat en webbplats där man kan göra sina egna böcker, som efter en -obeservera - liten prövning verkar rätt bra.
Men jag håller kvar min plan B med ett fotoalbum om bokprojektet skulle skita sig.

Härnäst blir att få en översikt av innehållet, i vilken ordning allt ska te sig, och vad som eventuellt ska tas bort. Och kanske läggas till. Filar på en titel och ett omslag också.

2 kommentarer:

  1. bra jobbat Sara, hoppas att vi ses på torsdag! Eller ännu hellre i morgon om du kan komma.
    /J

    SvaraRadera
  2. Hoppas också på att se dig tors. Bra jobbat!

    SvaraRadera