torsdag 27 maj 2010

Torsdag

Utställningen är ett faktum! Jättekul att se och höra vad alla i klassen gjort utifrån konflikt-temat under dessa veckor.
Jag har fått många fina kommentarer för boken, och det värmer såklart. Dessvärre räckte den inte till för lärarna, så jag måste jobba vidare med projektet fram till den sjunde juni, då det blir en ny redovisning. Attans! Det är ju så skönt att vara färdig. Och det är så mycket annat som står på tur, lägenheten ska packas ihop inför flytten, en sommarkurs börjar snart (just den sjunde faktiskt), och framför allt vill jag spendera tid med min käresta, som snart återkommer efter en och en halv månads jobb ute i fält där han inte ens har kunnat nås på telefon. Lääängtar!
Men som tur är har jag aldrig haft några problem med att göra om saker. Jag jobbar vidare, inga problem med just det. Problemet är just snarare att jag inte vet vad mina lärare är ute efter. För det är lite så jag tänker just nu, vad vill de ha? De efterlyste en fördjupning, en tydlighet, en större omfattning, och kanske ett steg tillbaka från det privata. Jag har en idé på gång, där jag återanvänder och omarbetar en del av innehållet i boken plus några nya grejer, till en annan form än just en bok. Kan funka. Det känns rätt bra så här långt. Men vad det än landar i till slut, så är jag i skrivande stund livrädd för att visa upp nåt för dem! Tänk om det nya inte heller är bra? Tänk om jag måste göra om igen? Hur trög är jag som inte fattar?!

1 kommentar:

  1. hej och välkommen till klubben, tror inte det var någon som fattade vad deras kompletterimg skulle innehålla. tror inte egentligen att det spelar någon roll, bara att vi fortsätter tänka o utforskavår konflikt i ytterligare en vecka o ser vart den för oss...
    lycka till med din fortsättning!

    SvaraRadera