fredag 7 maj 2010

Fredag

Trött, trött, trött. Det har varit en intensiv vecka. Många, många timmar har jag lagt för att få klart boken, vilket i skrivande stund inte är långt borta. Små detaljer som slipas bara.
Idag träffades jag, Jenny och Karin och pratade igenom våra projekt. De läste min bok och jag fick möjlighet att förklara och ventilera kring den. Stort tack tjejer för er feedback!
Jag ska testa idén med ett mer färgglatt omslag som ni föreslog! Får se vad som känns bäst.
Imorgon tänker jag skicka in boken, och hoppas att leveransen sker enligt planerna. Mest nervös är jag för att resultatet ska bli en besvikelse, att kulörerna är helt konstiga, att bilderna beskurits knasigt, eller att allt är helt suddigt. Usch, usch. Men om fallet skulle bli så, får jag helt enkelt bejaka det som en del av processen, och lösa det.
Eftersom vi nu pratat om utställningsteknik, och vår utsedda placeringsgrupp börjat disponera plats åt alla i aulan, funderar jag över hur jag ska presentera mitt arbete på utställningen. Eftersom boken är liten och enkel i sin utformning, vore det roligt att ge den en slags omgivning. Idén i nuläget är en liten kuddhörna som för tankarna till ett barnrum. Just barnperspektivet har ju varit väldigt centralt i mitt projekt, och på detta sätt skulle det skapa en större känsla kring det hela, tänker jag.
Nästa steg blir att arrangera en sådan kuddhörna här hemma, och prova mig fram.
Men nu ska jag vila, hjärnan har tänkt klart för den här veckan, tror jag.
Trevlig helg!

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar