söndag 2 maj 2010

Söndag












Har nu sammanställt de flesta sidorna i boken. Och det är tur det, eftersom jag insett att, om jag med säkerhet vill ha boken tryckt i tid (och det vill jag ju) skulle jag behöva lämna in den på fredag n-ä-s-t-a vecka. Så jag har lite bråda dagar.
Därför, lägger jag upp så många sidor som möjligt här på bloggen så att seminariegruppen kan titta på dem! Vissa bilder avstår jag ifrån, då innehållet helt enkelt inte känns lämpligt att visa på det här sättet. Förhoppningsvis kan man få en någorlunda god uppfattning av det hela ändå.

Varför väljer jag just de här bilderna, och de övriga som ska finnas med? Jo, för att jag tycker att de gestaltar min konflikt, på tre sätt. Det finns ett personligt värde och en symbolik för min konflikt som gör att de alla känns väldigt relevanta.
1: Bilder som visar den kärleksfulla sidan av konflikten, den lilla Sara som bara vill att allt ska vara bra med pappa.
2: Bilder som visar den destruktiva och sorgliga sidan som vill ta mesta möjliga avstånd.
3: Bilder som visar sådant som omgett i konflikten.

Detta kan ju låta extremt övertydligt, men jag tror inte att bilderna framstår som sådana. I så fall får ni gärna komma med synpunkter!

Förresten blir det ingen skola för mig imorgon, den stackars pojkvännens fula förkylning har smittat av sig. Men jag har ju sett Blade Runner förr i livet, och har ju även tittat igenom Tarjas text. Så jag har en liten avlägsen aning åtminstone.

Väl mött på onsdag, snörvlig och febrig eller ej!

/S

1 kommentar:

  1. Hej!
    Fina bilder!
    Renheten, med vit bakgrund och röda och svarta färger ger mycket känsla tycker jag. Man påverkas av bilderna. De känns som du säger, inte uppenbara, utan man får ett "hum" om innehållet och blir nyfiken på situationerna och sammanhangen de hör hemma i.

    SvaraRadera